Η κυρία Μαρία Ξυτάκη, Corporate Affairs & Communications Manager του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, περιγράφει τον οδικό χάρτη της ιαπωνικής εταιρείας προς τον εξηλεκτρισμό, τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας και την αυτόνομη οδήγηση
- Ο εξηλεκτρισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας πλέον «τρέχει» με ολοένα και αυξανόμενο ρυθμό. Ποιο είναι το στρατηγικό σχέδιο της Honda για τη νέα ηλεκτρική εποχή του αυτοκινήτου;
Η Honda, o μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων παγκοσμίως, μέσω του Global CEO της, Toshihiro Mibe, δεσμεύθηκε ότι μέσα στα επόμενα έξι χρόνια θα επενδύσει συνολικά πάνω από 38 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη για την αντιμετώπιση των προκλήσεων σε θέματα περιβάλλοντος και ασφάλειας.
Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών της, η Honda χρησιμοποιεί μία πολύπλευρη στρατηγική με σκοπό την υλοποίηση της δέσμευσής της για ανθρακική ουδετερότητα σε όλα τα προϊόντα και τις εταιρικές δραστηριότητες της Honda μέχρι το 2050. Η εταιρεία θα επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε μία σειρά τεχνολογικών μηδενικών εκπομπών ρύπων, μεταξύ των οποίων μπαταρίες στερεάς κατάστασης, συστήματα μπαταριών με δυνατότητα ανταλλαγής, καύσιμα ουδέτερου άνθρακα και κυψέλες υδρογόνου.
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, όλες οι σημαντικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής ηπείρου, θα αυξήσουν την αναλογία πωλήσεων EV και οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCV) στο 40% μέχρι το 2030, και στο 80% μέχρι το 2035. Η εταιρεία σκοπεύει επίσης να σταματήσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2040.
- Τα νέα υβριδικά μοντέλα της Honda, όπως το H-RV και ακόμα περισσότερο το νέο Civic προτάσσουν μια καινοτόμα υβριδική τεχνολογία που συνδυάζει τα καλύτερα από δύο κόσμους. Ωστόσο η εταιρεία σύντομα θα πρέπει να περάσει και σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, εκτός από το μικρό αμιγώς ηλεκτρικό Hondae που κυκλοφορεί ήδη. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα αυτής της μετάβασης και σε ποιες κατηγορίες θα το επιχειρήσει;
Με το νέο Civic e:HEV 11ης γενιάς, η Honda ολοκλήρωσε τη δέσμευσή της να εξηλεκτρίσει όλη την mainstream ευρωπαϊκή γκάμα των αυτοκινήτων της μέχρι τα τέλη του 2022 και συνεχίζει με την περαιτέρω επέκταση της σειράς εξηλεκτρισμένων προϊόντων της το 2023, προκειμένου να διευρύνει ακόμα περισσότερο την γκάμα της. Ανάμεσα στις νέες προσθήκες θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό Β-SUV, που παρουσιάστηκε με τη μορφή του e:Ny1 Prototype, ένα πλήρως υβριδικό C-SUV, το HR-Vαμιγώς ηλεκτρικό και το νέο CR-V, που θα διατίθεται ως fullhybrid και ως plug-in hybrid για πρώτη φορά στην Ευρώπη.
Το ηλεκτρικό (EV) e:Ny1 που αναμένεται στην αγορά το 2023, θα βρίσκεται στο επίκεντρο της μελλοντικής γκάμας προϊόντων της Honda. Προσφέροντας το μοναδικό μίγμα δυναμικής συμπεριφοράς, υψηλής τεχνολογίας και προηγμένης σχεδίασης για το οποίο φημίζεται η Honda, το συμπαγές SUV θα αποτελέσει μία εξαιρετική επιλογή για οικογένειες που αναζητούν το πρώτο τους EV.
- Οι νέες τεχνολογίες στις μπαταρίες (π.χ.solid state) αλλά και στη διαχείρισή τους (από την εξόρυξη των πρώτων υλών μέχρι την ανακύκλωση) βρίσκονται στο προσκήνιο της νέας ηλεκτρική εποχής. Η Honda, παραδοσιακά μια εταιρεία με τεράστια συμβολή στις τεχνολογικές εξελίξεις, πώς σκοπεύει να μείνει στην αιχμή αυτής της νέας, πολύ απαιτητικής τεχνολογικά πρόκλησης;
Πέραν του εξηλεκτρισμού των μοτοσυκλετών και των αυτοκινήτων, η Honda θα επεκτείνει την γκάμα εξηλεκτρισμένων προϊόντων με την ανταλλάξιμη μπαταρία Honda Mobile Power Pack και θα διευρύνει τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ενεργοποιώντας έξυπνες λειτουργίες ισχύος συνδεδεμένες με τις υποδομές.
Για την περαιτέρω επέκταση της χρήσης ανανεώσιμης ενέργειας, θα προωθήσει ενεργά την αξιοποίηση του υδρογόνου. Επί της ουσίας, η Honda θα προσπαθήσει να υλοποιήσει την «πολλαπλή διαδρομή ενέργειας», μία φιλοσοφία χρήσης πολλαπλών πηγών ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων και καυσίμων ουδέτερων ως προς τον άνθρακα, που θα είναι αποδοτικά σε όλους τους τομείς, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου ο εξηλεκτρισμός παρουσιάζει δυσκολίες όπως ο τομέας αεροσκαφών.
Επιστρατεύοντας πιο αποδοτικούς τρόπους για την επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των μπαταριών, η Honda πραγματοποιεί έρευνα για την ανακύκλωση των υλικών και θα επιχειρήσει να κατασκευάσει προϊόντα από 100% βιώσιμα υλικά.
Τέλος, θα συνεχίσει να προωθεί τη φιλοσοφία “Honda eMaaS” μέσω της οποίας η Honda θα συμβάλλει στην «ελευθερία της κινητικότητας» και στην «εκτεταμένη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας» συνδέοντας τα εξηλεκτρισμένα οχήματα και τις καθημερινές ζωές των οδηγών μέσω υπηρεσιών κινητικότητας και ενέργειας. Με την εφαρμογή του Honda eMaaS, η Honda θα επικεντρωθεί στους εξής βασικούς τομείς: Επέκταση της χρήσης των Mobile Power Packs, χρήση μπαταριών μεγάλης χωρητικότητας σε ηλεκτροκίνητα οχήματα και εφαρμογή και υλοποίηση συστημάτων κυψελών καυσίμου.
- Η Honda ανέκαθεν υπήρξε μια εταιρεία που έδινε μεγάλο βάρος και στην σπορ πλευρά της αυτοκίνησης, με ορισμένα μοντέλα που έγιναν σημείο αναφοράς για τους petrolheads, όπως το Civic TypeR. Το νέο Type R, όμως, θα είναι και το τελευταίο με θερμικό κινητήρα. Θα εξακολουθήσει η Honda να μας δίνει συναρπαστικά οδηγικά αυτοκίνητα και στην ηλεκτρική εποχή και πώς σκοπεύει να κάνει κάτι τέτοιο;
Παράλληλα με τις προκλήσεις στον δρόμο για την ανθρακική ουδετερότητα και την ηλεκτροκίνηση, η Honda ανέκαθεν είχε το πάθος να προσφέρει απόλαυση στους πελάτες της. Η «χαρά της οδήγησης» θα αποτελεί συστατικό των μοντέλων της ακόμα και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και έτσι θα συνεχίσει να παρουσιάζει και αυτοκίνητα που θα ενσαρκώνουν το παγκόσμιο σπορ πνεύμα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Honda.
- Δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα τείνουν να γίνουν και πλατφόρμες επικοινωνίας, ποια θα είναι τα επόμενα βήματα της Honda σε σχέση με τα συστήματα συνδεσιμότητας, ADAS και τελικά αυτόνομης οδήγησης;
Η Honda ήδη από το 2020 ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως που απέκτησε τις απαραίτητες εγκρίσεις για την εγκατάσταση και τη χρήση συστήματος αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 σε μοντέλο μαζικής παραγωγής. Πρόκειται για το σύστημα TrafficJam Pilot, το οποίο παρακολουθεί τις συνθήκες κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο και παίρνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό, εάν αποφασίσει ότι είναι ασφαλές να το πράξει.
Το σύστημα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί το όχημα που βρίσκεται εμπρός διατηρώντας το συγχρόνως στη λωρίδα του, χωρίς καμία συμβολή από τη μεριά του οδηγού. Όταν το σύστημα διαπιστώσει ότι δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλεια, τότε εκδίδεται η σχετική προειδοποίηση, με τον οδηγό να πρέπει να αναλάβει αμέσως τον έλεγχο του οχήματος.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελεί μέρος της πρωτοποριακής «σουίτας» συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης της Honda, HondaSENSING 360, που ξεκίνησε επίσημα την εφαρμογή του φέτος και φιλοδοξεί να υποστηρίξει τον οδηγό μειώνοντας τον αριθμό των ατυχημάτων και των συγκρούσεων που προκαλούνται από ανθρώπινα λάθη. Η Honda σκοπεύει να επεκτείνει την εφαρμογή του σε όλα τα μοντέλα της μέχρι το 2030.
Το Honda SENSING 360 πετυχαίνει ανίχνευση 360 μοιρών μέσω της προσθήκης πέντε μονάδων ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος μπροστά και σε κάθε γωνία του οχήματος, επιπλέον της μονοεστιακής κάμερας που χρησιμοποιείται από την τρέχουσα έκδοση Honda SENSING. Αυτή η εκτεταμένη εμβέλεια ανίχνευσης καλύπτει τυφλά σημεία γύρω από το όχημα που δύσκολα ελέγχονται οπτικά από τον οδηγό και συμβάλλει στην αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα και πεζούς, καθώς και στη μείωση του φόρτου εργασίας του οδηγού στο τιμόνι.
Για την εξέλιξη του Honda SENSING 360, η Honda αξιοποίησε τις γνώσεις και την τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει από την έρευνα & ανάπτυξη τεχνολογιών αυτοματοποιημένης οδήγησης Επιπέδου 3.
Με όραμα μία κοινωνία με μηδενικά ατυχήματα για όλους τους χρήστες των δρόμων, όπως αποτυπώνεται στο παγκόσμιο σλόγκαν “Safety for Everyone,” η Honda υποστηρίζει την έρευνα και την ανάπτυξη τεχνολογιών ασφάλειας από απόψεως εξοπλισμού αλλά και λογισμικού χρησιμοποιώντας δύο βασικές τεχνολογίες.
Η μία είναι η πρώτη στον κόσμο ευφυής τεχνολογία υποστήριξης οδηγού με τεχνητή νοημοσύνη (AI) “Intelligent Driver-Assistive Technology” η οποία παρέχει υποστήριξη ανάλογη των ικανοτήτων και των συνθηκών κάθε ατόμου, με σκοπό τη μείωση οδηγικών σφαλμάτων και κινδύνων και τη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας του οδηγού. Η άλλη τεχνολογία είναι η “Safe and Sound Network Technology” που συνδέει όλους τους χρήστες των δρόμων, ανθρώπους και προϊόντα κινητικότητας, μέσω τηλεπικοινωνιών, καθιστώντας εφικτή την πρόβλεψη πιθανών κινδύνων και βοηθώντας να αποφευχθεί μία σύγκρουση.
Επιπλέον, μέσα από την στρατηγική συνεργασία και τη συμφωνία κοινοπραξίας που έχει συνάψει με την Sony, η Honda θα αξιοποιήσει τεχνολογίες αιχμής και την τεχνογνωσία της Sony στην ανάπτυξη και την εφαρμογή τεχνολογιών απεικόνισης, ανίχνευσης, τηλεπικοινωνιών, δικτύων και ψυχαγωγίας.
Κοινός στόχος είναι η υλοποίηση μιας νέας γενιάς κινητικότητας και υπηρεσιών που θα είναι άμεσα συνυφασμένες με την ευχρηστία και το περιβάλλον καθώς θα συνεχίζουν να εξελίσσονται στο μέλλον. Η νέα αυτή εταιρεία θα έχει ως στόχο να σταθεί στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, της εξέλιξης και της επέκτασης της κινητικότητας σε όλο τον κόσμο, ακολουθώντας μια διευρυμένη και φιλόδοξη προσέγγιση για τη δημιουργία αξίας που υπερβαίνει τις προσδοκίες και τη φαντασία των οδηγών.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr