H Re-Battery απαντά θετικά και δίνει λύση και για το απόβλητο των συσσωρευτών της ηλεκτροκίνησης

Εκδήλωση Στρογγυλής Τράπεζας 4ης Διεθνούς Έκθεσης «Verde.tec»/19-03-2022

 Οι προκλήσεις, τα ερωτήματα και τα συμπεράσματα

Το ΣΕΔ Re-Battery συμμετείχε στην 4η Διεθνή Έκθεση «Verde.tec», όπου οι επισκέπτες του περιπτέρου του μπορούσαν να ενημερωθούν αναλυτικά για την διαχείριση/ ανακύκλωση των μπαταριών οχημάτων και βιομηχανίας.  Στο πλαίσιο της έκθεσης «Verde.tec» πραγματοποιήθηκε στις 19-03-2022 Εκδήλωση Στρογγυλής Τράπεζας με θέμα «H Re-Battery απαντά θετικά και δίνει λύση και για το απόβλητο των συσσωρευτών της ηλεκτροκίνησης». Το βασικό συμπέρασμα της εκδήλωσης είναι η ετοιμότητα αλλά και η αποφασιστικότητα όλων των εμπλεκομένων στο ρεύμα των συσσωρευτών οχημάτων ηλεκτροκίνησης, να προχωρήσουν μπροστά και να αντιμετωπίσουν όλα τα ανοικτά θέματα, υπό το συντονισμό και την καθοδήγηση της Re-Battery ΑΕ.

Η επιτυχημένη εκδήλωση του Συστήματος, η οποία οργανώθηκε και εξελίχθηκε με ευθύνη και τεχνική επιμέλεια της Re.De-Plan AE, ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις που θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν με σκοπό την εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων για τις επόμενες ενέργειες και αποφάσεις για το εξεταζόμενο ρεύμα.

Καθοριστικός παράγων που προσδιόρισε από την αρχή την επιτυχία της συνάντησης υπήρξε το άνοιγμα της εκδήλωσης από τους Γενικό Γραμματέα Διαχείρισης Αποβλήτων Μανώλη Γραφάκο, Γενικό Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος & Υδάτων Πέτρο Βαρελίδη και Δ/ντα Σύμβουλο ΕΟΑΝ Νίκο Χιωτάκη. Με ουσιαστικές παρεμβάσεις ενημέρωσης, παραίνεσης, ενδιαφέροντος αλλά και υπόσχεσης για διαρκή παρουσία και λύσεις, τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη έδωσαν τον τόνο για τα όσα ακολούθησαν, παραμένοντας επί μακρόν στην εκδήλωση και συμμετέχοντας με κάθε ευκαιρία στη συζήτηση για τον κοινό στόχο που επιδιώκεται στο ρεύμα των συσσωρευτών οχημάτων ηλεκτροκίνησης.

Η επιλογή των οργανωτών για τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στη συζήτηση της στρογγυλής τράπεζας αποτέλεσε το κλειδί για τη δημιουργική εξέλιξη των παρεμβάσεων, την αλληλοσυμπλήρωση και την αλληλοκατανόηση μεταξύ των διαφόρων μερών και εν τέλει την επιβεβαίωση για τη διατήρηση της συνοχής και τη διατύπωση κοινών δράσεων για το κοινό συμφέρον που υπεράνω όλων αποσκοπεί στην προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος.

Αυτό το ιδανικό μείγμα ως πρόκριμα για μια επιτυχημένη εκδήλωση σε συνδυασμό με το υψηλό ενδιαφέρον και την ετοιμότητα του ΕΟΑΝ να συμβάλλει με κάθε τρόπο στην επιτάχυνση των εργασιών και αποφάσεων που θα απαιτηθούν, ήταν το βασικό μήνυμα που απήυθυνε στο σώμα η κα Σοφία Τζαρούχη Προϊσταμένη Δ/νσης Εναλλακτικής Διαχείρισης ΕΟΑΝ, επαναλαμβάνοντας τη διαθεσιμότητα και τη δέσμευσή της για αυτό το σκοπό με κάθε ευκαιρία κατά την εξέλιξη της συζήτησης.

Οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων αυτοκινητοβιομηχανίας Ι. Παπαδογιάννης ΚΙΑ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ (Όμιλος HYUNDAI), Λ. Μπαφατάκης KOSMOCAR A.E., Αλ. Καραγιώργος PIAGGIO HELLAS A.E. καθώς και της POLYECO ΑΕ που αποτελεί τον πιστοποιημένο Συλλέκτη/ Συνεργάτη της Re-Battery ΑΕ είχαν την άνεση να απευθυνθούν σε ένα ακροατήριο με υψηλό ενδιαφέρον και αντανακλαστικά για να προβάλουν την ηλεκτροκίνησης ως σύγχρονη περιβαλλοντική επιλογή για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Περαιτέρω είχαν την ευκαιρία να ανακοινώσουν και να σχολιάσουν θέματα επαγγελματικής στάσης σε απάντηση μιας σειράς ενεργειών που πραγματοποιήθηκαν και παρουσιάστηκαν σχετικά με τη Re-Battery ΑΕ και το ρεύμα των συσσωρευτών οχημάτων ηλεκτροκίνησης, αλλά και ερωτημάτων που ανοίχθηκαν με τη δέουσα ακρίβεια και επαγγελματισμό από τον Κλεάνθη Παπανικολάου Δ/ντα Σύμβουλο της Re-Battery ΑΕ και τη Σοφία Χούμα Ειδική Σύμβουλο Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης της Re.De-Plan ΑΕ που έχει αναλάβει και υλοποιεί με επιτυχία σχετική έρευνα για το υπόψη απόβλητο που διεξάγεται σε συνεργασία με ομόλογους φορείς εντός των χωρών της Ε.Ε..

Καταλυτικές ήταν οι παρουσίες τόσο του Χρ. Βόντα (από το ΣΣΕΔ ΕΔΟΕ) ο οποίος εξήρε τις πρωτοβουλίες της Re-Battery και επιβεβαίωσε τη χρησιμότητά τους και την άριστη συνεργασία των δύο Συστημάτων όσο και του Π. Καραμπίλα (από το ΙΔΕΕΑ) που ανέδειξε με υποδειγματικό τρόπο τις ελλείψεις που καταγράφονται στο πεδίο της κατάρτισης των τεχνικών των συνεργείων της ηλεκτροκίνησης, αλλά και τους τρόπους και τις διαδικασίες αντιμετώπισής τους.

Όλοι οι παρόντες, ο καθένας από τη σκοπιά του, τόσο από το πάνελ των εισηγητών όσο και από το ακροατήριο στο οποίο «εντοπίστηκε» ο Δ/ντης Τεχνικού Ελέγχου και Εγκαταστάσεων Εξυπηρέτησης Οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών κος Σκυλλάκος, επέμεναν και ανέδειξαν τα χαρακτηριστικά μιας νέας εποχής στην αυτοκίνηση με πολλά κέρδη για το περιβάλλον αλλά και πολλούς κινδύνους στη διαχείριση του αποβλήτου που πρέπει να εξαλειφθούν σε όλα τα πεδία και στάδια όπου αυτό (το απόβλητο) μπορεί να εντοπιστεί, συμπεριλαμβανομένων και των οδικών ατυχημάτων και των ενεργειών που έπονται αυτών, οι οποίες εξελίσσονται σε περιβάλλον υψηλού κινδύνου, αν δεν υλοποιούνται σε συνθήκες απόλυτης ασφάλειας και με υψηλά καταρτισμένο τεχνικό προσωπικό.

Στο πλαίσιο αυτό, τονίστηκαν ιδιαίτερα και ξεχωριστά τα θέματα των τεχνικών προδιαγραφών των συνεργείων της ηλεκτροκίνησης, ιδίως σε ό,τι αφορά στο απόβλητο, καθώς και θέματα κατάρτισης και πιστοποίησης του εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού, οι ειδικές διαδικασίες που διαμεσολαβούν για τη διαχείριση, μεταφορά και αποθήκευση του αποβλήτου, κτλ.. Ομοίως σχολιάστηκαν, και επιβάλλεται να αντιμετωπιστούν, οι ειδικές συνθήκες άσκησης επαγγελματικών δραστηριοτήτων που αναφύονται και το ιδιαίτερο επίπεδο διαχειριστικής και επιστημονικής γνώσης που απαιτείται για το σύνολο όσων έρχονται σε άμεση επαφή με το απόβλητο, σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας διαχείρισής του. Πιο συγκεκριμένα οι παρευρεθέντες στην εκδήλωση είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν αναλυτικά για:

  • Τον τρόπο με τον οποίο κατατάσσονται οι συσσωρευτές της ηλεκτροκίνησης βάσει της χημικής τους σύστασης και την ανάλογη χρέωση της χρηματικής εισφοράς η οποία προκύπτει από αυτή την κατάταξη.
  • Την υποχρέωση των συνεργείων που εξυπηρετούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει η ΚΥΑ 194135/2021 ως προς τον εξοπλισμό, την διαμόρφωση του χώρου αλλά και την εξειδίκευση των υπεύθυνων τεχνιτών.
  • Την ανάγκη να εμπλουτιστούν οι ΜΠΕ (ΑΕΠΟ) των διαλυτηρίων με όλες τις πληροφορίες και υποδομές διαχείρισης των οχημάτων υψηλής τάσης.
  • Την αναγκαιότητα εκπαίδευσης-κατάρτισης του τεχνικού προσωπικού των Συνεργείων και των Συλλεκτών του αποβλήτου λόγω του υψηλού κινδύνου και των ειδικών απαιτήσεων της συλλογής του και την επίσπευση έκδοσης της σχετικής Υπουργικής Απόφασης από το Υπουργείο Παιδείας.
  • Τις δυνατότητες που παρέχει το BMS που είναι ενσωματωμένο στο συγκεκριμένο τύπο μπαταριών.
  • Την δυσκολία διαχείρισης (συσκευασία, μεταφορά, αποθήκευση) των «κρίσιμων» μπαταριών που είναι το επικίνδυνο απόβλητο μετά από αυτοκινητιστικό ατύχημα.
  • Την ανάγκη αναλυτικής ενημέρωσης των καταναλωτών για το κόστος επιβάρυνσης που μετακυλύεται σ’ αυτούς, όταν συμβεί ατύχημα που οδηγεί σε καταστροφή του συσσωρευτή που το καθιστά απόβλητο υψηλού κινδύνου.
  • Την ανάγκη εκκίνησης μιας οργανωμένης συζήτησης στην ασφαλιστική αγορά με σκοπό οι ασφάλειες αυτοκινήτων να επεκταθούν σε όλα τα περιστατικά διαχείρισης αποβλήτων συσσωρευτών ηλεκτροκίνησης μετά από ατύχημα (οδική ασφάλεια, μεταφορά, συνολική διαχείριση «κρίσιμων» συσσωρευτών, κτλ.).

Κορυφαίο θέμα της εκδήλωσης αναδείχθηκε το υψηλό κόστος διαχείρισης του αποβλήτου το οποίο αντικειμενικά μετακυλύεται στον καταναλωτή και επί του παρόντος, σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έρευνα της ReDePlan, κινείται, ελλείψει εργοστασιακών υποδομών διαχείρισης, σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα.

Με δεδομένη την έλλειψη απαντήσεων σε κρίσιμα και μεγάλα ερωτήματα, επιστημονικά, διαχειριστικά, οικονομικά, κτλ., που αντικειμενικά υπάρχουν στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη και σ’ όλο τον κόσμο, λόγω της «νηπιακής» ηλικίας του προβλήματος και των γνώσεων που κατέχουμε για την επίλυσή του, η Re-Battery ΑΕ και η Re.De-Plan ΑΕ ως Τεχνικός Σύμβουλος που υποστηρίζει το ΣΕΔ, ζήτησαν και έλαβαν την πλήρη υποστήριξη όλων των μερών. Αντικείμενο των προσπαθειών που θα ακολουθήσουν είναι να συνεχίσουν τη δημιουργική αναζήτηση και να οδηγηθούν σε συμπεράσματα, πάνω στα οποία, με την υποστήριξη του ΕΟΑΝ και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.ΕΝ., θα στηριχθεί ο νέος σχεδιασμός για το νέο απόβλητο με όρους που θα προστατεύουν το περιβάλλον και με εύλογο κόστος για την αυτοκινητοβιομηχανία και τον καταναλωτή.

Στιγμιότυπα από το περίπτερό μας στην 4η Διεθνή Έκθεση «Verde.tec»:

espa
top