Τις ταξινομήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) για το έτος 2021, την κατανομή ανά κατηγορία καθώς και τα συμπεράσματα που απορρέουν, αναλύει ο Αργύρης Κοτσιλιέρης, σε άρθρο του στο futuremobility.gr.
Σε 3.594 συνολικά ανέρχονται τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας που απέκτησαν πινακίδες κυκλοφορίας από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών το 2021. Στο σύνολο αυτό περιλαμβάνονται καινούργια οχήματα, μεταχειρισμένα οχήματα που εισήχθησαν στη χώρα μας από εμπόρους ή από ιδιώτες, αλλά και τα οχήματα της κατηγορίας L. Δεν περιλαμβάνονται οχήματα που απέκτησαν πινακίδες κυκλοφορίας από άλλες αρχές εκτός του Υπουργείου Μεταφορών, όπως είναι τα ηλεκτρικά μοτό που λαμβάνουν πινακίδες κυκλοφορίας από την τροχαία.
Αναλυτικά, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ανά κατηγορία, που απέκτησαν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας από τα έτη 2014-18 έως το 2021 έχουν ως εξής:
Για το 2020, η πρώτη 16-εξάδα των κατασκευαστών με τις περισσότερες ταξινομήσεις, ανεξάρτητα της κατηγορίας ήταν οι εξής:
Για το 2021, οι «πρωτιές», ανά κατηγορία πλέον, έχουν εξής:
Κατηγορία L3e
Κατηγορία L7e
Κατηγορία M1
Κατηγορία N1
Διαπιστώσεις – συμπεράσματα…. και μια συμβουλή προς τους νέους μηχανικούς
- Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας που λαμβάνουν πινακίδες κυκλοφορίας από το Υπουργείο Μεταφορών τριπλασιάζονται κάθε έτος.
- Η Tesla είναι η «Βασίλισσα» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στην Ελλάδα.
- Τα οχήματα κινέζικης κατασκευής κυριαρχούν στην κατηγορία L, ενώ εντυπωσιακή είναι η τρίτη θέση της κινέζικης Maxus στην κατηγορία Μ1 των επαγγελματικών οχημάτων από την πρώτη χρονιά της παρουσίας της στην Ελλάδα. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι και τα 3 λεωφορεία που πήραν φέτος πινακίδες κυκλοφορίας ήταν κινέζικης προέλευσης. Αν η κινέζικη επέλαση θα συνεχιστεί και στην κατηγορία των επιβατηγών οχημάτων θα το μάθουμε το 2024-25, τις χρονιές που οι κινέζικες εταιρείες θα κάνουν μαζική απόβαση στην Γηραιά Ήπειρο.
- Εντυπωσιακή είναι η τρίτη θέση που καταλαμβάνει η SMART στην κατηγορία Ν1 με 310 ταξινομήσεις, με πολλές από αυτές να προέρχονται από εισαγωγές μεταχειρισμένων.
- Μέχρι τα τέλη της προηγούμενης χιλιετίας η γνώση αγγλικών ήταν αναγκαία προϋπόθεση για τους νέους μηχανικούς. Την εικοσαετία 2000 – 2020 προστέθηκαν και τα γερμανικά. Σήμερα, από ότι φαίνεται οι νέοι μηχανικοί καλό θα είναι να μάθουν … και κινέζικα. Θα είναι πολύ χρήσιμα, πολύ πιο σύντομα από όσο φανταζόμαστε, ίσως από τα επόμενα 2-3 χρόνια.
Πηγή: Άρθρο του Αργύρη Κοτσιλιέρη στο futuremobility.gr (Η λέξη futuremobility.gr να είναι clickable, να οδηγεί σε αυτό το link http://www.futuremobility.gr/alternative-energy/emobility/hybrid-electric-vehicles/taxinomiseis-bev-2021 και να ανοίγει σε νέο παράθυρο.