Tο Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΕΔ) συσσωρευτών Re-Battery, στο πλαίσιο των δράσεων, για την ενημέρωση, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και τη διαρκή διάδοση του μηνύματος της ανακύκλωσης δίνει χρηστικές πληροφορίες για την σωστή συντήρηση και λειτουργία της μπαταρίας του αυτοκινήτου, ώστε να γίνεται η μέγιστη δυνατή χρήση της πριν αντικατασταθεί και καταστεί απόβλητο, προς όφελος της ασφάλειας και της οικονομίας του οδηγού αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Ειδικότερα σημειώνεται ότι η διάρκεια ζωής μιας μπαταρίες εξαρτάται κυρίως από δύο παράγοντες, τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και την οδηγική συμπεριφορά. Δεν είναι διόλου τυχαίο το γεγονός ότι, σε θερμές περιοχές του πλανήτη, όπως είναι και η περιοχή μας, τους θερινούς μήνες η υπερβολική έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες ενδέχεται να αδειάσει τη μπαταρία ακόμη και σε δύο εικοσιτετράωρα. Κι αυτό διότι, όταν ο υδράργυρος ανεβαίνει πολύ ψηλά, εντείνεται η εξάτμιση των υγρών στο εσωτερικό της μπαταρίας, προκαλώντας εσωτερικές βλάβες, οι οποίες περιορίζουν τη διάρκεια της ζωής της.
Γρηγορότερο τέλος στη ζωή μιας μπαταρίας μπορεί όμως να δώσει και η οδηγική συμπεριφορά. Το γνωστό «σταμάτα – ξεκίνα» στην οδήγηση, σε καταστάσεις μποτιλιαρίσματος, ή οι συχνές και σύντομες καθημερινές διαδρομές, κάτω των δεκαπέντε με είκοσι λεπτών, «τρώνε» την ενέργεια της μπαταρίας, δεν προλαβαίνει να ξαναφορτίσει, με συνέπεια να περιορίζεται το προσδόκιμο της ζωής της.
Τα σημάδια που υποδεικνύουν ότι έρχεται το τέλος της μπαταρίας είναι χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, η αργή εκκίνηση ή τα φώτα που τρεμοπαίζουν αποτελούν χαρακτηριστικές ενδείξεις.
Επίσης, ελέγξτε εξωτερικά τον συσσωρευτή του αυτοκινήτου σας. Αν έχει κάποια περίεργη μυρουδιά, αν παρατηρήσετε αλλοιώσεις, όπως εξογκώματα κλπ, τα οποία δεν υπήρχαν, ήρθε η ώρα να την αλλάξετε. Ειδικά εάν η μπαταρία σας έχει ξεπεράσει τα δύο χρόνια και τείνει για το τρίτο, καλό είναι να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά. Άλλωστε, η πλειοψηφία των μπαταριών μολύβδου ζουν, κατά μέσο όρο, περίπου τρία με τέσσερα έτη.