Αυτό που λίγοι γνωρίζουν είναι ότι η μπαταρία χρειάζεται συντήρηση όχι μόνο το χειμώνα, αλλά κυρίως τους δύσκολους μήνες του καυτού καλοκαιριού, όταν οι υψηλές θερμοκρασίες αποτελούν το χειρότερο εχθρό της μπαταρίας αυτοκινήτου.
Το καλοκαίρι, οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στο χώρο του κινητήρα, σε συνδυασμό με το καύσωνα, επιταχύνουν την διάβρωση και την φθορά της μπαταρίας. Επίσης, αυτό μπορεί να οδηγήσει στην εξάτμιση νερού από τον υγρό ηλεκτρολύτη, με αποτέλεσμα την μειωμένη χωρητικότητα, την εξασθενημένη δυνατότητα εκκίνησης και, εν τέλει, την μείωση διάρκειας ζωής της μπαταρίας μας.
Χάρη στα ποιοτικότερα στοιχεία κατασκευής τους, αλλά και στις καλύτερες τεχνικές φόρτισης, η διάρκεια ζωής των μπαταριών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί σημαντικά. Σε κανονική χρήση, η μπαταρία ενός αυτοκινήτου διαρκεί περίπου 4 χρόνια και αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που έχουν να κάνουν τόσο με την χρήση του οχήματός μας, όσο και με τις κλιματολογικές συνθήκες.
Σε κάθε περίπτωση η μπαταριά σας θα βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση εάν ακολουθήσετε κάποιες από τις παρακάτω συμβουλές:
- Αποφεύγετε τις πολύ κοντινές καθημερινές μετακινήσεις γιατί η μπαταρία δεν προλαβαίνει να φορτίσει και έτσι αδειάζει πιο γρήγορα.
- Όταν κλειδώνετε το αυτοκίνητό σας, ελέγξτε αν έχουν κλείσει τα φώτα της πλαφονιέρας, το ηχοσύστημα και τα εξωτερικά φώτα. Όταν έχουν ξεχαστεί τα φώτα αναμμένα ακούγεται ένας βομβητής με το που θα ανοίξετε την πόρτα του οδηγού. Σε άλλα αυτοκίνητα κλείνουν αυτόματα.
- Με τον κινητήρα σβηστό, μην κρατάτε αναμμένα για πολύ ώρα συστήματα που τραβούν ρεύμα από τη μπαταρία, όπως τα εξωτερικά φώτα, τον εσωτερικό φωτισμό, το ηχοσύστημα, υαλοκαθαριστήρες, αλάρμ και ειδικά τον κλιματισμό που χρειάζεται πολύ ενέργεια.
- Αν το αυτοκίνητο παραμείνει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, αποσυνδέστε τον ακροδέκτη από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας και καλύψτε το με μια πλαστική σακούλα για να μην έρχεται σε επαφή με μεταλλικά μέρη.
- Η εγκατάσταση αξεσουάρ που απαιτούν μόνιμη ηλεκτρική τροφοδοσία, όπως είναι ο συναγερμός επιβαρύνουν τη μπαταρία, γι’ αυτό πρέπει να γίνεται έλεγχος από ηλεκτρολόγο για τυχόν διαρροές. Αν το αυτοκίνητο μείνει σταθμευμένο για πολύ καιρό σε φυλασσόμενο γκαράζ καλό είναι ο συναγερμός να απενεργοποιηθεί γιατί θα αποφορτίσει γρήγορα τη μπαταρία.
- Επίσης, καθαρίστε τους πόλους της μπαταρίας από τυχόν συσσωρευμένα άλατα και σφίξτε τους αν παρατηρήσετε ότι οι επαφές έχουν χαλαρώσει.
- ελέγξτε την στάθμη του ηλεκτρολύτη (σε περίπτωση μπαταρίας ανοικτού τύπου ή χαμηλής συντήρησης), την ικανότητα εκκίνησης με ένα ειδικό μηχάνημα διάγνωσης και το σύστημα φόρτισης.
- Τέλος, ελέγξτε την κατάσταση φόρτισης/τάσης τακτικά, αν η τάση βρίσκεται κάτω από 12.4 V, επαναφορτίστε τη μπαταρία σας.
Η «Re–battery Α.Ε.» σας εύχεται ένα ασφαλές και ξέγνοιαστο καλοκαίρι!