10 συμβουλές για καλή συντήρηση της μπαταρίας σας

Η Re-Battery, Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης συσσωρευτών μολύβδου οξέος, στο πλαίσιο της διαρκούς δράσης της, για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών τονίζει την αξία της συλλογής και ανακύκλωσης του αποβλήτου, αλλά και τη μεγάλη σημασία της πρόληψης, για σωστή συντήρηση και καλή λειτουργία της μπαταρίας, κατά την περίοδο της χρήσης της.

Η Re-Battery δίνει 10 βασικές συμβουλές, ώστε να προστατεύσετε την μπαταρία του αυτοκινήτου σας, και να επιμηκύνεται η ζωή της, όσο το δυνατόν περισσότερο.

  1. Αποφύγετε να αφήνετε οτιδήποτε αναμμένο δίχως λόγο. Πολλοί οδηγοί αφήνουν συχνά κάποιο φως ή το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου ανοιχτό, γεγονός που αν συνεχιστεί θα οδηγήσει άμεσα σε αντικατάσταση. Γι΄ αυτό να ελέγχετε πάντα, πριν κλειδώσετε το αυτοκίνητο, ότι όλα έχουν σβήσει.
  2. Να ελέγχετε την τάση της μπαταρίας ώστε να είναι πιο αποδοτική. Η τάση δεν πρέπει να πέφτει κάτω από τα 12.3 Volt, διότι τότε χρειάζεται φόρτιση. Αν η πτώση της τάσης είναι συχνή, θα πρέπει να πάτε σε ειδικό συνεργείο, ώστε να την ελέγξει κάποιος τεχνικός καθώς ενδέχεται να χρειάζεται αντικατάσταση.
  3. Ελέγχετε τακτικά τη μπαταρία εξωτερικά για τυχόν αλλοιώσεις, ειδικά στους πόλους και στα κλιπ σύνδεσης, τα οποία μπορεί να διαβρωθούν εάν εκτεθούν για μεγάλο διάστημα σε υγρασία. Οι ειδικοί συνιστούν μηνιαίο έλεγχο των μπαταριών.
  4. Η επιφάνεια της μπαταρίας πρέπει να είναι καθαρή και στεγνή. Γι΄ αυτό καθαρίστε την με ένα υγρό πανί ή με ένα αντιστατικό, αλλά ποτέ με στεγνό.
  5. Σε κάθε περίπτωση να χρησιμοποιείτε πάντα προστατευτικά ρούχα και προστατευτικά γυαλιά, πριν ξεκινήσετε να καθαρίζετε την μπαταρία του αυτοκινήτου σας.
  6. Για τη φόρτιση πρέπει να ακολουθούνται πιστά οι οδηγίες του κατασκευαστή.
  7. Οι χώροι όπου φορτίζεται μια μπαταρία πρέπει να αερίζονται πάντα καλά.
  8. Φλόγες και αναμμένα τσιγάρα, κοντά σε μπαταρία που φορτίζεται, μπορεί να προκαλέσουν εκρήξεις.
  9. Μετά την ολοκλήρωση της φόρτισης, πρέπει να κλείνει ο φορτιστής και έπειτα να αποσυνδέονται τα καλώδια από τους πόλους.
  10. Μην φορτίζετε ποτέ τη μπαταρία όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι κοντά στους 0 βαθμούς Κελσίου ή άνω των 40 βαθμών Κελσίου. Άλλωστε η καλύτερη θερμοκρασία για την αποθήκευση των συσσωρευτών είναι σε ξηρό περιβάλλον μεταξύ 10 και 25 βαθμών Κελσίου.

Βασικά χαρακτηριστικά και χρήσιμες πληροφορίες

Οι μπαταρίες των αυτοκινήτων είναι συστοιχίες επαναφορτιζόμενων στοιχείων.
Είναι σχεδόν πάντα μολύβδου – θειικού οξέος, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι χάλυβα – αλκαλίου ή νικελίου – αλκαλίου.
Η μπαταρία αποτελείται από έξι στοιχεία των 2 Volt, συνδεδεμένες σε σειρά έτσι ώστε στους ακροδέκτες της να έχει διαφορά δυναμικού 12 Volt.
Η πραγματική τάση της μπαταρίας δεν είναι πάντα η ονομαστική των 12V. Κυμαίνεται από 14,5 V αμέσως μετά από μία πλήρη φόρτιση μέχρι τα 10,8 V, αν είναι τελείως αφόρτιστη.
Μπορεί να επαναφορτιστεί εφ όσον έχει δώσει κάποια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας.

  • Έχει χαμηλή εσωτερική αντίσταση και έτσι μπορεί να δίνει υψηλά ρεύματα για την εκκίνηση στην μίζα χωρίς να προκαλείται σημαντική πτώση τάσεως.
  • Ο ηλεκτρολύτης της είναι αραιωμένο θειικό οξύ και καθώς είναι διαβρωτικό πρέπει να μην του επιτρέπεται να έρθει σε επαφή με τα μάτια, το δέρμα, τα ρούχα ή τα εξαρτήματα και τα μέρη του αυτοκινήτου. (Σε περίπτωση που πέσει κάπου οξύ πρέπει να το ξεβγάλουμε με άφθονο νερό).
  • Κατά την φόρτιση ο ηλεκτρολύτης παράγει υδρογόνο και οξυγόνο. Αυτό το μίγμα αερίων είναι εκρηκτικό και πρέπει να δίνεται μεγάλη προσοχή έτσι ώστε να αποφευχθούν σπινθήρες, τσιγάρα ή φλόγες στην περιοχή όπου φορτίζεται η μπαταρία.
  • Μέρος του νερού που διαλύει το θειικό οξύ εξατμίζεται κατά την εκφόρτιση και χρειάζεται αναπλήρωση με απεσταγμένο ή απιονισμένο νερό.
Share
espa
top